Ios Adventure – Ένα τριήμερο multi-sport περιπέτειας στο νησί της ατέλειωτης νιότης και της ξέφρενης διασκέδασης!

Καθώς το καλοκαίρι τράπηκε απότομα σε φυγή, δίνοντας τη θέση του στις άγριες διαθέσεις του φθινοπώρου, γίνεται όλο και πιο έντονη η ανάγκη να κρατήσουμε αποτυπωμένες στο μυαλό μας τις πρόσφατες αναμνήσεις από όμορφες καλοκαιρινές στιγμές στα αγαπημένα μας κυκλαδίτικα νησιά. Μια τέτοια γλυκιά ανάμνηση είναι από το 3ήμερο που περάσαμε στα μέσα Σεπτεμβρίου στο «λουλούδι» των Κυκλάδων, το νησί του Ομήρου και του Ελύτη, συνδυάζοντας μίνι διακοπές με τη συμμετοχή στα αγωνίσματα του Ios Adventure. Πρόκειται για μια φιλόδοξη αθλητική διοργάνωση που έκανε φέτος την παρθενική της εμφάνιση προσφέροντας ένα πλούσιο και ποικίλο πρόγραμμα το οποίο περιλάμβανε αγώνες τρεξίματος σε όμορφες ορεινές διαδρομές της Ίου και κολύμβησης στα κρυστάλλινα νερά της παραλίας του Μυλοπότα: trail race 24 χλμ και 14 χλμ, αγώνες κολύμβησης 1,5 χλμ και 3 χλμ, και παιδικό αγώνα τρεξίματος 1 χλμ. Το Advendure ταξίδεψε στην Ίο το 3ήμερο 7-9 Σεπτεμβρίου, έτρεξε τη διαδρομή των 24 χλμ και θετικής υψομετρικής 900 μέτρων, και σας παρουσιάζει τις εντυπώσεις από το event.

Η Ίος ή Νιος είναι αναμφίβολα ένας από τους πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς στο Αιγαίο, καθώς εδώ και πολλές δεκαετίες αποτελεί συνώνυμο της έντονης ζωής, της διασκέδασης, της νεολαίας και των πάρτι. Ταυτόχρονα όμως, το νησί έχει και ένα άλλο, διαφορετικό πρόσωπο που καλεί τους επισκέπτες να το ανακαλύψουν: τα άγρια, άνυδρα τοπία χωρίς φυλλώδη βλάστηση, τον κουκλίστικο, αμφιθεατρικά χτισμένο παραδοσιακό οικισμό της Χώρας με τα κατάλευκα σπιτάκια, τα δαιδαλώδη στενά σοκάκια και τα «στιγάδια», τις 365 εκκλησίες, τους 12 ανεμόμυλους, τα 32 χιλιόμετρα χρυσαφένιας αμμουδιάς με καταγάλανα νερά, τον τύμβο του Ομήρου, τον πρωτοκυκλαδικό οικισμό του Σκάρκου, τα ερείπια του βυζαντινού Παλαιόκαστρου, την πανοραμική θέα και το συγκλονιστικό ηλιοβασίλεμα από την Παναγιά Γκρεμιώτισσα. Όλα αυτά τα στοιχεία δημιουργούν ένα ιδανικό μέρος για αξέχαστες καλοκαιρινές διακοπές αλλά προσφέρουν επίσης το κατάλληλο πεδίο για τη διεξαγωγή συναρπαστικών αθλητικών δραστηριοτήτων.

Από την πρώτη κιόλας στιγμή της άφιξης στο νησί νιώθουμε τη ζεστή αγκαλιά με την οποία μας υποδέχονται όλοι οι συντελεστές της διοργάνωσης αλλά και το φιλόξενο χαρακτήρα και τη φλογερή αύρα του νησιού. Όλοι μαζί – συμμετέχοντες αθλητές, διοργανωτές, εθελοντές, διασώστες του Ερυθρού Σταυρού και εκπρόσωποι των χορηγών – γινόμαστε αμέσως μια μεγάλη, αχώριστη παρέα, λαμβάνουμε μέρος στις εκδηλώσεις του Ios Adventure και ανακαλύπτουμε τις αμέτρητες ομορφιές της Ίου. Πρώτη στάση στη γοητευτική πρωτεύουσα του  νησιού για να εφοδιαστούμε με την απαραίτητη ενέργεια στο καθιερωμένο pasta party και να ακούσουμε χρήσιμες πληροφορίες για τις διαδρομές του αγώνα στην τεχνική ενημέρωση. Ένα γρήγορο σκαρφάλωμα στο ψηλότερο σημείο της Χώρας με τις τέσσερις εκκλησίες, τη θέα στο απέραντο γαλάζιο του Αιγαίου και το εκπληκτικό ηλιοβασίλεμα και επιστροφή νωρίς στο Μυλοπότα για ξεκούραση, καθώς μας περιμένει πολύ πρωινό ξύπνημα για την εκκίνηση του ορεινού αγώνα των 24 χιλιομέτρων.

Σάββατο πρωί, ο ήλιος έχει μόλις ανατείλει αλλά η παραλία του Μυλοπότα σφύζει από ζωή: η δυνατή μουσική και μια φωνή από τα μεγάφωνα μας καλούν να συγκεντρωθούμε στην αψίδα πάνω στην αμμουδιά για να δοθεί η εκκίνηση του αγώνα trail 24 χιλιομέτρων. Γεμάτοι δίψα για περιπέτεια, ξεκινάμε στις 7.30 το πρωί για να ανακαλύψουμε την άγρια και ανέγγιχτη ομορφιά στους ορεινούς όγκους και τα μονοπάτια του νησιού. Μπαίνουμε στο χωματόδρομο στην άκρη της παραλίας του Μυλοπότα, ακολουθώντας μια διαρκώς ανηφορική πορεία για 9 ολόκληρα χιλιόμετρα: βλέποντας στα αριστερά μας την πανοραμική θέα προς τον όρμο του Μυλοπότα σε σχήμα πετάλου, περνάμε ανάμεσα από εντυπωσιακούς σχηματισμούς βράχων με αλλόκοτα σχήματα από τη διάβρωση του ανέμου και της θάλασσας. Φτάνουμε στην εκκλησία των Αγίων Αποστόλων και συνεχίζουμε την ανάβαση προς την ψηλότερη κορυφή, του Πύργου, σε υψόμετρο περίπου 700 μέτρων. Σε εκείνο το σημείο, λίγο πριν τα μισά της διαδρομής, και ενώ ολοκληρώνεται η ανηφορική κλίση, ξετυλίγεται μπροστά στα μάτια μας η εκπληκτική θέα στην απεραντοσύνη του Αιγαίου και στην αντικριστή Σίκινο που κυριολεκτικά κόβει την ανάσα!

Από κει και πέρα τα πράγματα γίνονται πιο εύκολα, καθώς μας περιμένουν άφθονα κατηφορικά χιλιόμετρα: ενώ μας συνοδεύουν τα έντονα αρώματα από ρίγανη, θρούμπι, θυμάρι, αμάραντο και άγρια λεβάντα, κάνουμε μια στάση για ανεφοδιασμό στην εκκλησία του Αγίου Γεωργίου, και συνεχίζουμε προς τα τυροκομεία, τα Περιβόλια και την περιοχή Ελληνικά, όπου βρίσκεται ο αρχαιολογικός χώρος στο λόφο του Σκάρκου που περιβάλλεται σπειροειδώς από ξερολιθιές. Κάπου εκεί τελειώνει η περιήγησή μας στην ύπαιθρο της Ίου και βλέπουμε ήδη ότι πλησιάζουμε στην κατάλευκη Χώρα του νησιού. Περνώντας βιαστικά μέσα από το λαβύρινθο των στενών καλντεριμιών της, ξαναβγαίνουμε στο δρόμο και κατεβαίνουμε στην παραλία Κατσίβελη για την τελική ευθεία μέχρι τον τερματισμό στην παραλία του Μυλοπότα. Ο ήλιος είναι καυτός, η κούραση μετά από 24 χιλιόμετρα εξερεύνησης είναι έντονη, και η σκέψη της λυτρωτικής βουτιάς στα γαλαζοπράσινα δροσερά νερά της θάλασσας παρέχει το ισχυρότερο κίνητρο για ένα τελευταίο σπριντ μέχρι την αψίδα του τερματισμού.

Μετά την ολοκλήρωση όλων των αγωνισμάτων της μέρας, φτάνει η στιγμή για τις απονομές, με την παρουσία του χρυσού ολυμπιονίκη συγχρονισμένων καταδύσεων, Νίκου Συρανίδη. Οι νικητές βραβεύονται με πλούσια δώρα από τους χορηγούς και πρωτότυπα έπαθλα, στα οποία περιλαμβάνεται και ένα ξεχωριστό κόσμημα με χαραγμένο το σχήμα και τις συντεταγμένες της Ίου. Πράγματι, οι υπεύθυνοι της διοργάνωσης πέτυχαν στο να προσελκύσουν σημαντικές χορηγίες που έκαναν τη διαφορά σε καίριες πτυχές του αθλητικού event όπως τη μετακίνηση προς το νησί, τις επιλογές διαμονής, τα προσφερόμενα προϊόντα και τα δώρα για τους νικητές, αλλά και την υποστήριξη των τοπικών φορέων. Επίσης, στα θετικά πρέπει να υπογραμμίσουμε την άψογη σηματοδότηση, την ασφάλεια των αθλητών την οποία εγγυήθηκε η πολυμελής ομάδα εθελοντών του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού και τους 8 σταθμούς ανεφοδιασμού κατά μήκος της διαδρομής που κάλυπταν κάθε ανάγκη των συμμετεχόντων.

Περιθώρια βελτίωσης υπάρχουν πάντα, ιδίως όταν πρόκειται για μια καινούρια διοργάνωση και κρίνοντας από το πάθος που επέδειξε η οργανωτική ομάδα, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι θα καταβάλλει κάθε προσπάθεια για την αναβάθμιση του αγώνα την προσεχή χρονιά. Δεδομένου ότι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες για την επιτυχία ενός αθλητικού γεγονότος είναι ο αριθμός των αθλητών που λαμβάνουν μέρος, είναι απαραίτητο να δοθεί μεγαλύτερη βαρύτητα στην προσέλκυση περισσότερων αθλητών, κυρίως μέσω της διαφημιστικής προβολής και του πακέτου παροχών. Επίσης, διαπιστώνοντας ότι το νησί διαθέτει αρκετά πεζοπορικά μονοπάτια, κρίνεται αναγκαίο να γίνει αλλαγή στο σχεδιασμό της διαδρομής, περιορίζοντας σημαντικά την άσφαλτο και τους χωματόδρομους, επιλέγοντας πιο αυθεντικά ορεινά κομμάτια και συνδυάζοντας ίσως κάποιες ήδη οριοθετημένες διαδρομές ώστε να προσφερθεί στους αθλητές μια πιο απολαυστική, γνήσια ορεινή περιπέτεια! Τέλος, για την παροχή ενός ολοκληρωμένου ποιοτικού αθλητικού προϊόντος, συνιστάται η αναβάθμιση των συνοδευτικών και παράλληλων εκδηλώσεων, και πιο συγκεκριμένα η καλύτερη οργάνωση και ο συντονισμός του pasta party και της τεχνικής ενημέρωσης με την παρουσίαση πιο αναλυτικών πληροφοριών, ενδεχομένως ο σχεδιασμός και η πραγματοποίηση μιας γιορτής με τοπικούς χορούς ή/και με την προβολή των ιστορικών στοιχείων και αξιοθέατων του νησιού.

Φεύγοντας από την Ίο αντιλαμβανόμαστε ότι έχουμε παγιδευτεί στο νησί του Ομήρου και του ονείρου: τα μέρη που ανακαλύψαμε και εξερευνήσαμε δεν έφταναν για να ηρεμήσουν το ανήσυχο περιπετειώδες πνεύμα μας, ενώ ο χρόνος διαμονής δεν ήταν αρκετός ώστε να προλάβουμε να αποτυπώσουμε στο μυαλό κάθε εικόνα από αυτό το σαγηνευτικό κυκλαδίτικο νησί που κατόρθωσε να μας αποκαλύψει το πραγματικό του πρόσωπο και να κερδίσει μια περίοπτη θέση στην καρδιά και στην προτίμησή μας. Ραντεβού λοιπόν του χρόνου, στη σειρήνα των Κυκλάδων, για μια ανανεωμένη και αναβαθμισμένη αθλητική περιπέτεια στα βουνά αλλά και στις θάλασσες της Ίου.

Τα συνολικά αποτελέσματα των αγώνων του Ios Adventure 2018 μπορείτε να τα δείτε εδώ.

Κατερίνα Κουκάκη

Γεννήθηκε στα Χανιά και ζει στη Θεσσαλονίκη τα τελευταία 4 χρόνια. Από το 2009 συμμετέχει σε αγώνες δρόμου και βουνού μεσαίων και μεγάλων αποστάσεων, στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Λατρεύει το ορεινό τρέξιμο και έχει ιδιαίτερη αδυναμία στις γρήγορες καταβάσεις σε καταπράσινα μονοπάτια. Θεωρεί ότι η επαφή με τη φύση και η εξερεύνηση του φυσικού πλούτου μας δίνει την απαραίτητη ενέργεια και ευεξία για να ανταπεξέλθουμε στις απαιτήσεις της καθημερινότητας.